Jumaat, 20 November 2009

Yu-Gi-Oh! PoWeR oF CHaoS JoeY THe PaSSioN



Assalamualaikum dan bertemu kembali. Hari ini, li ingin berkongsi dengan sebuah permainan yang li dapat dari kawan-kawan li masa sedang belajar di utara tanah air iaitu Yu-Gi-Oh!.


Pada mulanya, li tengok macam tidak menarik langsung pun, tetapi terfikir pula kenapalah kawan-kawan li seronok sangat bermain games ini. Jadi mereka pun ajak li main sekali, dan cuba main. Tapi waktu itu, tengah peperiksaan pertengahan semestar, jadi li tengok-tengok sahajalah. Bila dah habis peperiksaan, li pun cuba.

Memang pada mulanya li terkial-kial, tidak faham apalah permainan ini, tapi setelah diajar main, boleh jadi gian juga. Yang bestnya, setiap kali kita menang, kita akan mendapat kad baru.


Baiklah, li berikan sedikit info mengenai games ini. Nama penuhnya Yu-Gi-Oh! Power of Chaos JOEY THE PASSION. Permainan ini berdasarkan animasi dan manga, iaitu perlawanan antara Yugi dan Joey. Terdapat 350 keping kad yang boleh dimenangi dan dibuka setiap kali menang dalam perlawanan. Untuk memenanginya, perlulah sedikit pengetahuan tentang kad yang ingin digunakan seperti nilai serangan dan nilai pertahanan serta teknik yang terdapat pada kad itu.


Permainan ini jenis strategi, keluaran Konami dan dibangunkan oleh Konami JPN (KCEJ). Berharga $19.99 dan untuk permainan PC (PC Games).

Sesuai untuk Windows 98 / Me / XP. Jika rakan-rakan mahukannya, bolehlah beli di kedai-kedai yang berhampiran, tetapi bagi yang mahu percuma, emaillah ke fahaz8607@gmail.com. Saiznya 446MB, boleh dikatakan besar juga. Selain itu, boleh juga bertukar-tukar maklumat dengan li mengenai permainan ini, mana tahu, ada perkara yang hendak dikongsi bersama.

Baiklah, bertemu lagi di lain coetan. Wassalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan