Khamis, 12 November 2009

KaD JeMPuTaN



Assalamualaikum.

Yang ini, kad jemputan ini, li edit menggunakan Microsoft Office Publisher 2007, jenis poskad, rumah terbuka (postcards>invitation>open house). Li belum pernah lagi menggunakan perisian ini, yang selalu digunakan adalah Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel dan Microsoft Office PowerPoint. Kiranya, baru pertama kali menggunakannyalah.. Subhanallah.

Sebenarnya, ada lagi yang belum li cuba untuk mengunakannya, antaranya Microsoft Office Access, Microsoft Office Groove, Microsoft Office InfoPath, Microsoft Office OneNote, Microsoft Office Outlook dan Microsoft Office Tools seperti Digital Certificate for VBA Projects, Microsoft Clip Organizer, Microsoft Office 2007 Language Settings dan Microsoft Office Diagnostics. Microsoft Office Picture Manager pula li kadang-kadang sahaja menggunakannya, iyalah, untuk melihat imej gambar secara banyak atau satu-satu.

Semua yang li beritahu ini adalah daripada Microsoft Office edisi 2007. Sebelum ini pun, li menggunakan Microsoft Office 2003 sahaja, itu pun macam di atas, menggunakan Word, Excel dan Powerpoint sahaja. Boleh dikatakan, edisi 2007 ini lebih mesra pengguna dan fungsinya lebih mudah dan pelbagai. Kalau hendak tahu, cubalah sendiri. Belilah yang asli.


Wassalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan