Rabu, 11 November 2009

BaNKiNG INFo



Assalamualaikum dan salam sejahtera. Coretan pada hari rabu yang berbahagia ini, li ingin berkongsi dengan rakan-rakan laman web perbankan yang sering li kunjungi.

Laman tersebut ialah bankinginfo.com.my. Terdapat dua bahasa, iaitu english dan bahasa malaysia. Kebiasaannya, laman ini akan memaparkan dalam bahasa inggeris. Oleh itu, rakan-rakan boleh melayarinya dalam bahasa malaysia dengan menekan butang bahasa malaysia di sebelah kiri atas, bersetentang dengan ikon banking info.

Laman ini menyediakan hampir semua informasi mengenai perbankan, samada dari segi maklumat, nasihat dan panduan. 5 bahagian utama terletak di sudut atas, iaitu rancang kewangan anda, ketahui produk anda, kenali perbankan islam, khidmat nasihat dan program pendidikan.

Di sebelah kanan pula, terletak di bawah ruangan cari, dinamakan sebagai panduan pengguna, yang merangkumi jadual perbandingan, kalkulator belanjawan (perisian yang telah dibincangkan sebelum ini), senarai semak, kalkulator kewangan, glosari, buku panduan info perbankan, soalan lazim dan hubungi kami.


Laman ini tidak terlalu sukar untuk diterokai. Oleh kerana laman ini dalam bahasa malaysia, li serahkan kepada rakan-rakan untuk meneroka sendiri laman bankinginfo yang dapat membantu dari segi maklumat tentang kewangan.

Bertemu lagi di lain coretan. Wassalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan